Sökresultat för Koala Publishing...
Rensa filter?
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
I denna bok gör vi en djupdykning i den typ av arbetsmöte som kallas workshop. Det vill säga möten där deltagarna i en grupp förväntas delta aktivt och tillsammans skapa ett resultat under ledning av en neutral mötesledare. Ett annat ord för en neutral mötesledare i workshopsammanhang är facilitator.
Gruppens storlek i…
De flesta inser idag att om man i vår globaliserade
värld vill ägna sig åt forskning på världsnivå, är
ett aktiv och brett nätverk av kollegor ett måste för
att lyckas. Det är i mötet mellan människors idéer
och erfarenheter och i överraskningen över någons
nya infallsvinkel som vetenskapen tar små och stora
kliv…
Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Hur kan företag och organisationer lägga ner miljoner på möten och event, när de inte ens kan svara på frågan om vilka resultat som uppnåddes?
Möten är den högsta och bästa formen av kommunikation. I ett väl genomfört möte knyter man kontakter med kunder och omvärld, bekräftar och förstärker varandra, löser problem och…
Möten kan alltså upplevas som provokativa, ibland som hotfulla. Samtidigt blir mitt credo: det är klart att vi ska mötas, att vi ska provoceras, att vi ska forceras till att avdramatisera och justera jagets strukturer och uppgifter, att vi på det sättet ska drivas till förändring. För gör vi inte det kommer vi enbart…
Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Den här boken är till för dig som vill bli bättre på att ge övertygande presentationer.
Jag skrev den här boken ur perspektivet att skapa ett helhetsgrepp, något som tar dig från A till Ö och som jag själv använder. Utan den helheten är det som att försöka läsa en bok när du bara lärt dig hälften av bokstäverna i…
Läsarens hjärna är målet för alla som arbetar med texter. Hur skriver du en text som kommunicerar på hjärnans villkor? I boken kan du läsa om hur läs- och skrivprocessen går till ur hjärnans perspektiv. Varför korta texter kommunicerar sämre. Hur en rubrik ska skrivas på nätet. Varför läsarens korttidsminne kraschar.…
Här är Sveriges första handbok till dig som agerar moderator på seminarier, konferenser, paneldiskussioner med mera. Du får mängder med konkreta tips för hur du arbetar med arrangörer och talare och hur du utför ditt jobb på bästa sätt. Den fungerar lika bra för interna som externa situationer. Boken är upplagd så att…