Bläddra
Sökresultat för Koala Publishing... Rensa filter?

av:Maria Eliasson, Pia Larsson

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
I denna bok gör vi en djupdykning i den typ av arbetsmöte som kallas workshop. Det vill säga möten där deltagarna i en grupp förväntas delta aktivt och tillsammans skapa ett resultat under ledning av en neutral mötesledare. Ett annat ord för en neutral mötesledare i workshopsammanhang är facilitator. Gruppens storlek i…
Köp här

Isbn: 9789197516518

Utgivningsår:20111212

Utgivare: Koala Publishing

Mediatyp: BC

av:Björn Masuhr

De flesta inser idag att om man i vår globaliserade värld vill ägna sig åt forskning på världsnivå, är ett aktiv och brett nätverk av kollegor ett måste för att lyckas. Det är i mötet mellan människors idéer och erfarenheter och i överraskningen över någons nya infallsvinkel som vetenskapen tar små och stora kliv…
Köp här

Isbn: 9789197516532

Utgivningsår:20071115

Utgivare: Koala Publishing

Mediatyp: BC

av:Rikard Wildhuss

Kategorier: Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management Management och företagsledning Management: ledarskap och motivation
Hur kan företag och organisationer lägga ner miljoner på möten och event, när de inte ens kan svara på frågan om vilka resultat som uppnåddes? Möten är den högsta och bästa formen av kommunikation. I ett väl genomfört möte knyter man kontakter med kunder och omvärld, bekräftar och förstärker varandra, löser problem och…
Köp här

Isbn: 9789197516501

Utgivningsår:20050915

Utgivare: Koala Publishing

Mediatyp: BC

av:Hans Gordon

Möten kan alltså upplevas som provokativa, ibland som hotfulla. Samtidigt blir mitt credo: det är klart att vi ska mötas, att vi ska provoceras, att vi ska forceras till att avdramatisera och justera jagets strukturer och uppgifter, att vi på det sättet ska drivas till förändring. För gör vi inte det kommer vi enbart…
Köp här

Isbn: 9789197516525

Utgivningsår:20070129

Utgivare: Koala Publishing

Mediatyp: BC

av:Antoni Lacinai

Kategorier: Affärskommunikation Ekonomi, finansväsen, näringsliv och management Företagsekonomi och management
Den här boken är till för dig som vill bli bättre på att ge övertygande presentationer. Jag skrev den här boken ur perspektivet att skapa ett helhetsgrepp, något som tar dig från A till Ö och som jag själv använder. Utan den helheten är det som att försöka läsa en bok när du bara lärt dig hälften av bokstäverna i…
Köp här

Isbn: 9789197516556

Utgivningsår:20071115

Utgivare: Koala Publishing

Mediatyp: BC

av:Tomas Dalström

Läsarens hjärna är målet för alla som arbetar med texter. Hur skriver du en text som kommunicerar på hjärnans villkor? I boken kan du läsa om hur läs- och skrivprocessen går till ur hjärnans perspektiv. Varför korta texter kommunicerar sämre. Hur en rubrik ska skrivas på nätet. Varför läsarens korttidsminne kraschar.…
Köp här

Isbn: 9789197516570

Utgivningsår:20081119

Utgivare: Koala Publishing

Mediatyp: BC

av:Antoni Lacinai

Här är Sveriges första handbok till dig som agerar moderator på seminarier, konferenser, paneldiskussioner med mera. Du får mängder med konkreta tips för hur du arbetar med arrangörer och talare och hur du utför ditt jobb på bästa sätt. Den fungerar lika bra för interna som externa situationer. Boken är upplagd så att…
Köp här

Isbn: 9789186005009

Utgivningsår:20090115

Utgivare: Koala Publishing

Mediatyp: BC